Több mint kĂ©t Ă©v elteltĂ©vel megtartották az elsĹ‘ bĂrĂłsági bĂĽntetĹ‘ tárgyalást abban az ĂĽgyben, amelyben azt tárgyalták, amikor Édesanyámat elĂĽtötte egy autĂł. Azt a balesetet, ami a 75 Ă©ves Ă©letvidám Ă©s "virgonc" idĹ‘s hölgybĹ‘l egy fĂ©lĹ‘s, összeroppant idĹ‘s asszonyt teremtett. AzĂłta kĂłrházbĂłl ki, kĂłrházba be. Nem volt megállás!KĂ©t Ă©ve, a 75. szĂĽletĂ©snapja után egy pár nappal zöld lámpánál, zebrán elĂĽtötte egy kis furgon. A megállĂłban troli is állt. Ăgy az esĂ©st tompĂtotta, hogy nem azonnal zuhant a földre, hanem elĹ‘bb a troli hátának vágĂłdott, kĂĽlönben (a szemtanĂşk szerint nem Ă©lte volna tĂşl). A bal lábát darabokbĂłl rakták össze, 4 hĂłnapig magatehetetlenĂĽl fekĂĽdt (ez minden fájdalomnál nagyobb bĂĽntetĂ©s volt neki, mert a kiszolgáltatottságot nehezen viselete), majd 3 hĂłnapig gyĂłgytornász Ă©s iszonyatos akaraterĹ‘vel Ăşjra megtanult járni.
Mivel a baleset során nem veszĂtette el hosszabb idĹ‘re az eszmĂ©letĂ©t, a fejĂ©t nem vizsgálták, Ăgy csak kĂ©sĹ‘bb derĂĽlt ki, hogy az egyik csigolyája elcsĂşszott Ă©s olyan ĂĽtĂ©s Ă©rte a fejĂ©t, amitĹ‘l a belsĹ‘fĂĽlben maradandĂł károsodás törtĂ©nt, ennek következtĂ©ben az egyensĂşlya labilissá vált gyakran szĂ©dĂĽlt Ă©s összeesett. A tavaly nyáron bekövetkezett strokig többször eltört a keze, összeesett megállĂłkban Ă©s már fĂ©lt az utcára menni.
A tárgyaláson szembe kellett nĂ©znem azzal az Ă©rzĂ©ketlen arcĂş fiatal emberrel, aki nem ismerte a piros jelzĂ©st,; vĂ©gig kellett hallgatnom, hogy az Ă©desanyám "szaladt" (!) át a zebrán, nem lĂ©tezik, hogy zöld volt, mert Ĺ‘ a sárgán ment át; Ă©s nem, nem jĂł a szakĂ©rtĹ‘i vĂ©lemĂ©ny Ă©s hiába igazolja azt a fĂ©ktávolság, Ĺ‘ akkor is csak 50 maximum 55 km/h-ás sebessĂ©ggel ment korántsem 60-nal. SzĂłval semmiĂ©rt nem hibás. A megbánás legkisebb szikrája sem villant fel az arcán. Lazán (farmerben) ĂĽlt a padon, önmagának ellentmondĂł állĂtásokat tett Ă©s rezzenĂ©stelen arccal bámult elĹ‘re. Ránk se nĂ©zett. Fel sem fogta, hogy miĂ©rt vagyunk, lehetĂĽnk talpig feketĂ©ben. Fogalma sem volt arrĂłl, hogy mi törtĂ©nt az áldozatával azt követĹ‘en, hogy a sĂĽrgĹ‘ssĂ©gi mentĹ‘ elszállĂtotta az ĂĽgyeletes kĂłrházba.
VĂ©gig kellett hallgatni ezek után 3 tanĂşt, akik a kĂ©t Ă©v távlatában már csak a helyben törtĂ©nt rendĹ‘rsĂ©gi tanĂşvallomásra tudtak hivatkozni, mondván nem emlĂ©keznek már tisztán a rĂ©szletekre. Ezután következett volna Édesanyám tanĂşkĂ©nti meghallgatása, de helyette csak a halotti anyakönyvi kivonatot Ă©s a kisebb paksamĂ©ta orvosi papĂrt tudtam bemutatni, amit a baleset Ăłta gyűjtöttĂĽnk össze.
ĂŤtĂ©let nem szĂĽletett. Az orvosi papĂrokat a bĂrĂł továbbkĂĽldĂ©sre elkĂ©rte Ă©s igazságĂĽgyi orvosszakĂ©rtĹ‘ vĂ©lemĂ©nyĂ©nek szĂĽksĂ©gessĂ©gĂ©t rendelte el arra vonatkozĂłan, hogy a baleset Ă©s a haláleset összefĂĽggĂ©sben állhat-e egymással.
Folytatás májusban. RemĂ©lem ĂtĂ©lettel. Nem kell "fejĂ©t venni" a sofĹ‘rnek, csak mondják ki a bűnössĂ©gĂ©t Ă©s ne lapozzanak azon tovább, hogy egy gyalogos átkelĹ‘helyen csak Ăşgy el lehet ĂĽtni valakit. Ha már kitalálták a sárga jelzĂ©st, akkor jelentsen is valamit!
(EgyĂ©bkĂ©nt Ă©n nem szĂłltam bele, csak amikor Édesanyámat szĂłlĂtották akkor "helyettesĂtettem", de a lányom, mint ĂĽgyvĂ©djelölt kĂ©rdezett. Egyetlen dolog azonban csak most jutott eszembe. Váltig állĂtotta, hogy a sárga lámpánál ment át, de már lassĂtott. Könyörgöm! Több tĂz Ă©vig vezettem. Nem állĂtom, hogy soha nem haladtam át sárga jelzĂ©sen, ha az fĂ©ktávolságon belĂĽl váltott. De ilyenkor nem lassĂt az ember, hanem a keresztezĹ‘dĂ©st mihamarabb megprĂłbálja elhagyni nem? Vagy már teljesen zizi vagyok?!)