Úgy tettem én is mint a legtöbb beteg ember, amikor túl van ez első reményvesztéseken. Elkezdtem keresni magamnak egy új kapaszkodót (életösztön?), hitet, ahonnan erőt gyűjthetek egy ismételt újrakezdéshez. Ezt tettem én is. Ez is egy új dimenzióvá vált számomra.

Kínálkozott a lehetőség hogy a „passzív vallásosságomból” kiszakadva, édesanyámmal elkezdek rendszeresen templomba járni, előveszem a Bibliát és keresem az útmutatást. Gyerekkoromban (bár ez akkor „tilos volt”) jártam hittanra, megkaptam a szükséges szentségeket. Arra emlékszem, hogy egy nagyon aranyos pap bácsi tartotta az órákat, ha jól válaszoltunk a kérdésekre, szép képeket kaptunk. A baj ott kezdődött, amikor elkezdtem „sokat kérdezni”, és a miértekre mindig csak annyi volt a válasz, hogy benne van a Bibliában. De én nem találtam a válaszokat, mert még koromnál fogva nem érthettem a szövegeket. Válaszokat pedig nem kaptam senkitől. Ahhoz kevés volt az átélt spirituális „élmény”, hogy igazán vallásossá váljak. Az álszenteskedésnél semmit sem utálok jobban! (Pedig volt a közvetlen környezetemben, nem is egy! Úgy szeretném most megkérdezni tőlük, hogy azzal a sok szemétkedéssel, amit velem szemben elkövettek, hogy tudnak „elszámolni”? Vagy egy gyónás és egy feloldozás minden dolog végére pontot tehet?).

Nem vagyok istentagadó, sőt lehet, hogy egyszer közel fogok kerülni a keresztény tanításokhoz, de egyelőre számomra „általában” jelenik meg a hit. Megtaláltam például a maga csodálatos vonzerejét az ókori, emberközeli hitvilágnak; csodálom a buddhista szerzeteseket; élvezettel olvasom a Ji Csing tanításait és még sorolhatnám. Mind-mind más kultúra, más felfogás, de van bennük egy közös pont, mégpedig a hit! A hit valami természetfölötti erőben, ami erőt, útmutatást adhat az egyszerű földi halandónak. Minden vallás ebből az erőből indul ki, csak másképpen magyarázza a tanításait.

Nem tudom, hogy van-e olyan természetfeletti erő, ami befolyásolja a létünket, életünket. Nem tudom, hogy van-e eleve elrendelés; nem tudom, hogy van-e karma és újjászületés, nem tudom, hogy mi van a halál után. És mivel nem tudom, ezért nem tagadom egyiket sem. Megpróbálok mindenből annyi ismeretet meríteni, amennyit csak lehet, ami szélesíti a látókörömet és segít valami magyarázatot találni a világ által nyújtott, számomra megválaszolatlan kérdésekre. Bár azt is tudom, hogy nagy valószínűséggel a választ nem fogom megkapni! Ennek a megértéséhez én túl kevés vagyok.

A természet törvényeit (aminek lennie kell, mert valami mégis csak működteti a Világot) valamilyen misztikus csodaként tudom csak megközelíteni, mert számomra a racionális elfogadáshoz „kézzel fogható” bizonyítékok kellenek.

Tisztelem és irigylem mindazokat, akik megtalálták az igaz hitüket, és kultúrájuk, Istenük erős menedéket tud nyújtani számukra, bármely vallásról legyen is szó!

Szóval, én is keresésbe kezdtem. Mivel állandóan csak a kérdések feltevéséig jutottam, arra gondoltam, csak jót tehetek, ha megismerek más szemléletmódokat, világ-magyarázatokat. Valami ősi bölcsesség mindegyikben van és én ezeket akartam megtalálni. A válaszok, magyarázatok mellett legfőképpen valahonnan erőt meríteni, ami segít a NEM kimondásában akkor, amikor a halált keresem!

Nem tudom eldönteni, hogy mit jelent ez a hirtelen jött betegségem. A Sorsom küldte-e rám; figyelmeztetés; vagy valamilyen büntetés, vezeklés – egy eddig fel nem ismert bűnömért?

*

A hálószobámat a saját szentélyemmé változtattam.

Mandala kép, japán rajzok kerültek a falra; elefántok, Buddha szobrok a polcokra; füstölők, gyertyák – szóval minden, ami anyagilag megengedhető volt. Ez lett a lakásban az a 10 m2, ahol békére leltem, ahol kisírhattam magam és utána megnyugodhattam. Ahol a saját módomon fohászkodhatok új erőért, bocsánatért, a fájdalom enyhítéséért. Könyvekkel bástyáztam körül magam, és mindenben a saját kérdéseimre kerestem a választ. Ettől az időtől kezdve vagy itt a gép előtt, vagy a profán szentélyemben töltöm minden időmet.

Nem bántam meg hogy az új látásmód felé nyitottam, mert egy időre legalább elterelte a figyelmemet a saját problémáimról. Nem merem állítani hogy mindent értek abból, amiket elolvastam – de az a hitem (ami egyébként mindentől függetlenül megvolt bennem), hogy van egy Természeti Törvény, aminek alapján az események történnek, hogy nincsenek véletlenek, mert mindennek meg van az oka (még akkor is, ha ez racionálisan, jelenlegi ismereteinkkel nem értelmezhető) – ezek az érzések megerősödtek bennem.

Idézeteket kezdtem gyűjteni különböző tanításokból amiről úgy véltem, hogy hittől függetlenül az Emberhez szólnak. A legjobb példa erre a Ji Csing – A változások könyve. Bár jósláshoz, útmutatáshoz használják az ősi bölcsességeket, amelyeket egy adott helyzet megközelítéséhez adnak, szerintem örök időkre és mindenkihez szólnak.

*

Már emlékszem, hogy miért kapta a hálószobám először a Szentély nevet. Amikor elkezdődött ez az egész őrület és semmi más kapcsolatom nem volt a külvilággal, mint az internet, nagyon gyakori és aktív látogatója voltam a Búrának, ahol volt egy-két olyan ember, akik a problémájuk magyarázatát és megoldását az okkultizmus, ezoterikus tudományok ismeretében keresték. Persze én sem maradhattam ki ebből: könyvek felhalmozása után belevetettem magam a távoli kultúra és az ezoterika világába. Nem akarom megtagadni így utólag azt, amit akkor jelentett: egy hitet kerestem, ami átsegíthet a nehéz időszakon.

Először nagyon jó volt, mert ha bementem a szentélyembe, végigdőltem az ágyon, meghallgattam egy meditációs kazettát és átengedtem magam az érzés hatalmának. Valóban megnyugodtam és „könnyebb” lettem.

Egyre mélyebben akartam belelátni a horoszkóp rejtelmeibe, a személyiség (a jungi megközelítés) és a csillagjegyek közötti összefüggésekbe. Az egyetemen nagyon sok könyvet olvastam Freudtól, Jungtól, Adlertől ­– és most megpróbáltam más összefüggések alapján értelmezni az ismereteimet.

Még pénzt is hajlandó voltam áldozni minderre. Beiratkoztam egy tanfolyamra. Tanultam az órákra. De lassacskán kiderült hogy kóklerekhez kerültem, a szépen felépített külsőségek mögött nincs semmi. Úgy tűnik, a „hatodik szemem, érzékem” még nem sikerült felnyitni – és a választásaim rendre rosszul végződnek! Egy ideig még próbálkoztam egyénileg tovább járni ezt az utat, de a csalódás megrendítette a hitemet, elveszítettem az érdeklődésemet.

Mennyire könnyű a hitet, kapaszkodót kereső embereket becsapni. Mennyire aljasok azok az emberek, akik ezt kihasználják!

*

Az irracionalitásnak ez a módja (mármint annak a válasznak a keresése, hogy ki és miért büntet engem?) megmaradt az életemben, de valami belülről szép lassan másfelé kezdett vinni.

A szoba berendezése a mai napig nem változott, a „díszletek” megmaradtak és ma is szépek, csak éppen nem nyújtják azt, amit abban az időben. A meditációs zenétől, ami korábban megnyugtatott, most rövid idő alatt rettenetes feszült és ideges leszek. Mivel a gondolatvilágom egyre sötétebb és a valóságtól távolibb világot emelt minden elé – a szentélyből szép lassan kripta lett. Ma így funkcionál. De így is nagyon szeretem! Kiépült a saját váramban a saját cellám. Az én elefántcsont-tornyom.

*

Szerző: deprimadonna  2009.10.10. 16:47 Szólj hozzá!

Címkék: hit betegsă©g vallăˇs

A bejegyzés trackback címe:

https://deprimadonna.blog.hu/api/trackback/id/tr172175795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása