Ez volt az első könyv, amit Ferrante-től olvastam. Egy egyszerű, idilli képpel indít: kétgyermekes család, ahol az apa dolgozik az anya háztartásbeli, két gyermeküket közösen nevelik.

Derült égből villámcsapásként éri Olgát, hogy a férje elhagyja. Ferrante részletesen bemutatja, hogyan csúszik ki a főhős lába alól a talaj, miként esik darabokra az élete. Már-már az ideg-összeroppanás határán van, úgy tűnik a gyerekeit sem lesz képes ellátni, egész egyszerűen nem találja az utat a mindennapi élethez.  Őszinte, néha durva képek következnek arról, hogyan keresi meg újra az utat önmagához, miként próbálja a romokból újra felépíteni az életét. Nagyon aprólékos lélekrajzot olvashatunk Olga vívódásáról és útkereséséről. Brutális őszinteségével mindenkit szembesít a kérdéssel: én mit tennénk a helyében?

PS. Személyes élménnyel még megrázóbb!

Szerző: deprimadonna  2010.05.06. 19:16 2 komment

Címkék: olasz elena ferrante kă¶nyv amikor elhagytak kortăˇrs regă©ny

A bejegyzés trackback címe:

https://deprimadonna.blog.hu/api/trackback/id/tr112175885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Heni 2010.05.10. 19:43:50

Szia, én ettől az írónőtől a " Tékozló szeretet" c. művet olvastam.Annak a regénynek különös hangulata volt.

DeprimaDonna 2010.05.12. 12:13:51

Én most "állok sorba" érte a könyvtárba. De ez a könyv is nagyon jó volt.
süti beállítások módosítása