Mindig büszke voltam az anyanyelvem szépségére, ezért is lettem magyartanár. Tőlem telhetően mindent megtettem, ameddig tanítottam, hogy a nyelv szépsége mások előtt is felragyogjon és ezt a ragyogást ne tompítsa a helytelen stílus és szóválasztás. Szerencsém volt, nekem ez természetes "hozadékom", csodálatos tanító nénim volt az általános iskolában és később középfokon is.Szeretek játszani a szavakkal. Szeretem érteni amit mondanak, főként, hy az anyanyelvemen szólnak hozzám.

Ma olvastam egy internetes portálon „Totálisan zenei, kereskedelmi, kultúrát közvetítő rádió lesz”.

Lehet, hogy csak engem zavar ebben a mondatban több minden? Tartalmi ellentétet találtam a totálisan és a kultúra szó között. Aki a kultúrát akarja közvetíteni, az beszélje szépen és helyesen a magyar nyelvet. Nálunk már minden brutális és totális már-már globális!

Ha az a szándéka, hogy az új adó teljes műsoridejével zenei, kereskedelmi és kultúrát közvetítő rádió lesz, akkor mondja ezt.  De még ez sem tetszik igazán, mert az én logikámban a kereskedelmi szónak máshol lenne a helye, valahogy így: " Kereskedelmi adónk teljes műroidejével zenei és kultúra közvetítő szerepet kíván betölteni.

"Brutálisan" csúnya, ha valaki a hivatását rosszul, helytelenül látja el és úgy tűnik minderről fogalma sincsen!


Szerző: deprimadonna  2009.11.04. 18:16 4 komment

Címkék: magyar nyelv helyes besză©d szăłhasznăˇlat

A bejegyzés trackback címe:

https://deprimadonna.blog.hu/api/trackback/id/tr902175824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vidra Balázs 2009.11.10. 22:23:25

Nekem is egy csodálatos tanitónénim volt középiskolában aki nem csak az irodalom hanem a történelem tanítást is felejthetetlenné tette. Nagyon szép időszak volt kár, hogy az ember előbb-utóbb kikopik az iskolából. Sajnos ezt soha meg sem köszöntem neki, pedig nagyon szerettem. Egy volt diák

DeprimaDonna 2009.11.11. 16:18:52

Nahát! Ezt a csodálatos meglepetést! :) Köszönöm szépen Balázs!!!

Szoboszlay Attila 2009.12.28. 08:41:29

Nekem is csodálatos tanítónénim volt. Azt, hogy manapság el sem tudom képzelni az életem könyvek nélkül, neki köszönhetem. És tudom, hogy ezzel nem vagyok egyedül.

DeprimaDonna 2009.12.28. 09:22:20

:) Köszönöm Attila!
süti beállítások módosítása