Azt hittem már tudom, hogy mit jelent az igazi fájdalom, a lélek teljes kiégettsége és üressége. Tévedtem. Amit most érzek, az semmivel nem hasonlítható össze. Szerdán 11 órától a haláláig mellette ültem és fogtam a kezét. Csendben beszéltem hozzá, simogattam, levágtam a körmét a kezén, hogy ápolt maradjon. Óránként cseréltem a priznicet, mert nem akart a láza csökkenni. Láttam ahogy lélegzik, halottam az ütemét, aztán elkezdődött lassulni, néha még egy mély sóhajszerű lélegzés szakadt fel belőle, azután egyszer csak megszűnt. A teljes csend, némaság és mozdulatlanság maradt csak.

2 órát kaptam még, hogy mellette maradhassak. Szinte befeküdtem mellé az ágyba, olyan szorosan öleltem magamhoz. Akkor még fel sem fogtam, hogy mi történt (még most sem tudom felfogni). Legszívesebben mellé bújtam volna mint régen, amikor reggelente ébredés után bohóckodtunk, a majdnem teljesen béna kezével próbált simogatni és örömmel mutatta, hogy egyre magasabbra tudja emelni a kezét.

Hiába volt minden erőfeszítése, a mindennapi 2 órás gyakorlás a megerősödéséhez, a legyengült, 50 kilóra lefogyott kis teste nem bírta már ezt az erőfeszítést.

Azon gondolkodom, hogy a végső diagnózist (a közvetlen kiváltó okot) tüdőgyulladásban határozták meg. Az nem alakul ki egyik napról a másikra. Mit rontottam el? Miért nem vigyáztam rá jobban? Mekkora felelősség terhel a haláláért? Mit tettem?

Szerző: deprimadonna  2010.01.15. 03:52 5 komment

Címkék: halăˇl făˇjdalom ăľressă©g bĺ±ntudat

A bejegyzés trackback címe:

https://deprimadonna.blog.hu/api/trackback/id/tr322175856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Spagi 2010.01.15. 07:02:53

Nem tettél Te semmit rosszul.... Mondom én, aki ugyanezekkel a kérdésekkel marcangolja magát a mai napig... Viszont Neked is, nekem is megadatott az, hogy ott lehettünk mellettük, fogtuk a kezüket, az utolsó pillanatig érezhették - mert hiszem, hogy érezték - mennyire szeretjük őket.

HAri 2010.01.15. 10:39:34

nagyon sajnálom és sok erőt kívánok neked.

DeprimaDonna 2010.01.15. 10:50:05

Köszönöm szépen.

DeprimaDonna 2010.01.15. 10:52:38

Jaj Spagi, olyan bűntudatom van! Hiába vigasztalt ma az én doktornőm is, elmagyarázta, hogy ez nem úgy működik, mint ahogy én elképzelem... Őszintén remélem, hogy minden szavamat hallotta, amit a fülébe suttogtam; hogy érezte a simogatást és a soha el nem múló szeretetemet.

Vippa 2010.01.20. 13:40:44

Nagyon sajnálom, át tudom érezni a fájdalmadat. :-( Biztos vagyok benne én is, tudta és érezte, mennyire szeretted őt.
süti beállítások módosítása