Az egyik legnagyobb kedvencem Saramago, így nagyon megörültem, amikor a könyvtárban (sajnos már nincs pénzem könyveket venni, át kellett szoknom a könyvtárra) megtaláltam a Kicsi emlékek című könyvet.Ha valaki életrajzot vár, akkor nagyot fog csalódni, mert a címnek megfelelően az életének (leginkább gyermekkorának) apró emlékképeit idézi fel, amit teljesen váratlanul idéz fel benne valami. Lehet az egy festői kép, a víz nyújtotta csend vagy illat. Találunk néhány utalást későbbi regényeire, aminek gyökereit, ötlet morzsáit még a gyerekkorába vezeti vissza. Számomra Saramago ezzel a könyvvel még közvetlenebbé, közelebbivé vált. A Kicsi emlékek a regényeivel adnak teljes képet és életművet Saramagoról.

Szerző: deprimadonna  2010.05.16. 09:16 1 komment

Címkék: saramago kă¶nyv kortăˇrs ă©letmĺ± portugăˇl

A bejegyzés trackback címe:

https://deprimadonna.blog.hu/api/trackback/id/tr762175892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vargarockzsolt 2010.05.16. 19:59:21

Ne sajnáld, hogy könyvtárba jársz! Jó hely az. Ezt a Saramagot én is olvastam, és csalódás volt. Ha nem volnának a regényei, saját lábán nem állna meg. Szerintem.
süti beállítások módosítása